Welkom op mijn blog.
Mijn naam is Lisse en ik ben een laatstejaars studente aan de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven.
Tijdens de periode van 12 februari 2012 tot en met 5 juni 2012 verblijf ik in het prachtige Suriname voor mijn buitenlandse stage te vervolledigen.
Ik hoop jullie tijdens deze periode te plezieren met mijn verhalen. Nyanprei (Geniet ervan in het Sranan Tongo's)!

zondag 13 mei 2012

Stageperiode 2: Hoera!

Beste blogvolgers

De stageperiode is terug aangebroken en ik wil jullie nog eens op de hoogte brengen van wat er mij nog allemaal te doen staat de komende weken. Zoals jullie weten kom ik 5 juni naar huis en land ik 6 juni rond 7.30uur in Schiphol. Tot die tijd verblijf ik nog in het leuke Suriname en ga ik mij nog heel nuttig maken in mijn stageschool.
Mijn mentor miste mij al en ze wou heel graag dat ik terug kwam lesgeven. Ook de leerlingen vinden het super fijn dat ik terug kom. Volgende week begin ik aan mijn 2e stageperiode. Tot nu toe heb ik al 81 uur les gegeven, 27 uur geobserveerd, 20 uur huiswerkbegeleiding gegeven, heel veel uitstappen met school begeleid (Palulu, Leguanapark, Parima, culturele slotshow, culturele ochtenden over religie en cultuur) en een project over actieve werkvormen uitgewerkt.

Omdat ik de lat nog een beetje hoger wil leggen, ga ik nog 2 weken een half lesgeven (van de drie weken dat ik hier nog ben). Dit houdt in dat ik, op het einde van mijn verblijf, in totaal 118 uur les gegeven heb en 57 uur geobserveerd heb. De vrije uren die ik heb ga ik besteden door invallessen te verzorgen. Ik wil me zo nuttig mogelijk maken op de stageschool en dankzij mijn inzet zal ik hierin wel slagen, hoop ik. Als ik mijn stage bekijk merk ik dat ik in Suriname woon gedurende 16 weken en dat ik van die 16 weken minstens 10 weken stage heb gelopen. De overige 6 weken zijn ingevuld geweest door 3 weken paasvakantie en 2 weken observatie. Dat wilt dus zeggen dat ik 1 weekje vrij heb genomen om bij te benen met de gezamelijke taken zoals leesopdracht RZL en basiscompetenties.

Door deze nieuwe stageperiode weet ik weer heel goed wat ik allemaal moet doen. Lesvoorbereidingen uitwerken, werkvormen maken, herhalingslessen verzorgen, invallessen houden, meehelpen in de kantine, taken voor RZL maken en natuurlijk moet mijn IP ook nog gestalte krijgen in een mooi verzorgd portfolio. In de voormiddag hou ik mij dus uitsluitend bezig met mijn stageschool MULO Kerklaan en in de namiddag/avond ga ik mijn tijd besteden aan extra taken van school.

De meeste mensen zeggen: “Mooie liedjes duren niet lang.” En daarmee bedoelen ze dan dat de vrije tijd zijn einde kent maar ik vind dit niet erg omdat ik op internationalisering ben vertrokken om mijn steentje bij te dragen aan de onderwijscultuur van Suriname en tot hiertoe ben ik daar goed in geslaagd.
Ik ga zeker volgende week nog een blogberichtje posten zodat jullie op de hoogte zijn van mijn stageactiviteiten en zodat jullie kunnen meegenieten van mijn avonturen in de stageschool MULO Kerklaan.

Veel lieve groetjes
Lisse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten