Welkom op mijn blog.
Mijn naam is Lisse en ik ben een laatstejaars studente aan de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven.
Tijdens de periode van 12 februari 2012 tot en met 5 juni 2012 verblijf ik in het prachtige Suriname voor mijn buitenlandse stage te vervolledigen.
Ik hoop jullie tijdens deze periode te plezieren met mijn verhalen. Nyanprei (Geniet ervan in het Sranan Tongo's)!

donderdag 10 mei 2012

Time is money

Beste blogvolgers

Tussen alle taken door vind ik toch nog tijd om jullie op de hoogte te houden. De voorbije weken was het nog een wisselwerking tussen uitstapjes en schooltaken maar nu is het wel degelijk geƫvolueerd tot schooltaken. De voorbije twee weken hebben heb ik niks anders gedaan dan voor school gewerkt en het resultaat mag er best zijn.

Donderdag 3 mei was ik de trotse bezitter van een project: “Actieve werkvormen aardrijkskunde”. Dit projectje heb ik uitgewerkt voor mijn Surinaamse mentor zodat ze de werkvormen kon gebruiken in haar klas. Tijdens de herhalingslessen krijgen de leerlingen dus iets meer voorgeschoteld dan enkel onderwijsleergesprek. Ik hoop dat de leerlingen het leuk vinden maar de reacties waren tot hier toe toch altijd heel positief. Mijn mentor zag mij vandaag op school en begon me spontaan te kussen en te omhelzen, wat een schatje!

Na de uitwerking van dat projectje, wat enige tijd in beslag nam want 12 actieve werkvormen doe je niet zomaar op 1 dag, heb ik mij volledig op het portfolio van de basiscompetenties gestort. Ook dit krijgt stilaan vorm en nu wordt het eens hoog tijd om terug stagelessen te geven. Ik miste mijn schooltje veel te erg en daarom ben ik hen vandaag een bezoekje gaan brengen. Iedereen was super blij om mij te zien en daarom heb ik besloten om nog enkele weken stage te lopen. Ik denk dat ik nog ongeveer 2,5 weken stage ga lopen zodat mijn urenaantal op (ongeveer!) 110 uur stage komt. Ik wil heel graag terugblikken op een internationalisering waarbij ik mij ten volle heb gegeven en waarop ik heel fier kan zijn. Wat ga ik dus nog allemaal doen? Ik ga voornamelijk nog stage lopen in de MULO school en ik ga nog 130 repetities (toetsen) verbeteren voor mijn mentor, lief he? Ik denk dat ik nu genoeg hooi op mijn vork genomen heb om de laatste dagen toe te komen en mij ten volle te kunnen bewijzen want daarvoor zijn we toch naar hier gekomen?

Nog 3 weken een half en we zijn alweer thuis. De tijd gaat snel… Als ik thuis kom ga ik jullie overspoelen met verhalen en met foto’s. Be prepared! Ik beloof jullie dat ik nog ga proberen om foto's op mijn blog te zetten maar ons internet is zo traag dat het uploaden niet fantastisch verloopt. Maar ik heb nu nog een uurtje tijd en ik ga het nu eens goed bekijken en hopelijk heb ik straks resultaat. Anders horen jullie zeker nog van mij!


Vele lieve groetjes en brassas (knuffels)
Lisse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten