Welkom op mijn blog.
Mijn naam is Lisse en ik ben een laatstejaars studente aan de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven.
Tijdens de periode van 12 februari 2012 tot en met 5 juni 2012 verblijf ik in het prachtige Suriname voor mijn buitenlandse stage te vervolledigen.
Ik hoop jullie tijdens deze periode te plezieren met mijn verhalen. Nyanprei (Geniet ervan in het Sranan Tongo's)!

donderdag 3 mei 2012

Lisse versus schooltaken

Beste blogvolgers

Eerst en vooral wil ik jullie verklappen dat ik ga proberen om enkele nieuwe foto’s op mijn blog te zetten. Nu ben ik geen krak in informatica, zoals velen onder jullie wel zullen weten, dus ik ga er binnenkort mijn hoofd nog eens over breken hoe ik de nieuwe foto’s erbij kan plaatsen (diavoorstelling). Ik ga hiervoor mijn uiterste best doen want door de slechte internetverbinding is dit niet vanzelfsprekend als je weet dat ik soms meer dan 5 minuten moet wachten tot er een foto tevoorschijn komt.

Vorige week donderdag en vrijdag heb ik nog genoten van het bezoek van mijn vriendje Toon. Hij is voor 3 weken naar Suriname gekomen en we hebben de tijd van ons leven gehad. We hebben heel wat plaatsen van Suriname bezocht en goedgekeurd! Suriname moet het inderdaad van zijn natuur hebben want de stad Paramaribo heb je op 1, 2, 3 gezien. De natuur hier is prachtig. Vooral de dieren fascineren mij het meest maar dat zal je wel al kunnen denken hebben. De dieren die ik gezien heb, waren een voor een schatjes: aapjes, ara’s, papegaai, kapibara, slang, vogelspin, kaaimannen, neusbeertjes,…

Zaterdag is Toon naar huis vertrokken en was het weer “back to reality”. Ik ben onmiddellijk op mijn schoolwerk gevlogen en het resultaat mag er best zijn. Mijn leesopdracht van RZL heb ik volledig afgewerkt en ook mijn eigen projectje: “Actieve werkvormen aardrijkskunde”, is afgewerkt sinds vandaag. Ik zal hier eens iets meer over vertellen…
Mijn mentor heeft mij de vraag gesteld of ik enkele leuke opdrachtjes wou uitwerken die ze kon gebruiken ter herhaling van haar lessen. Toen ik “ja” had geantwoord, kreeg ik 12 werkbundeltjes mee naar huis waar ik actieve werkvormen voor mocht ontwikkelen. Ik heb kruiswoordraadsels, stellingenspelletjes, taboewoordenspellen, woordzoekers, verbindingsoefeningen en nog veel meer opdrachtjes gemaakt. Het projectje is wel leuk omdat ik op deze manier toch iets achterlaat van mezelf. De werkvormen gaat mijn mentor in de toekomst gebruiken dus er blijft een stukje Lisse Van der Meiren in Suriname. Ik ben blij dat ik mijn stageschool deze opdrachten kan geven omdat het toch voor een meerwaarde zorgt.

Nu ik klaar ben met deze twee taken is het de bedoeling dat ik mij richt op mijn basiscompetenties en mijn innoverend project. Daar ga ik mij de komende weken mee bezig houden. Dus dat komt wel slim. Ik heb mijn eigen voorgenomen dat ALLES afgewerkt moet zijn in Suriname zodat ik niet thuis nog voor verrassingen kom te staan. Als ik thuis kom op 6 juni wil ik eerst mijn familie en vrienden terug zien en als dat gepasseerd is, ga ik onmiddellijk naar de kapper want mijn haar groeit hier super hard en ik lijk wel een bosaap!

Wat ga ik de volgende weken doen? Taken, taken, taken en nog eens taken. Als er een taak afgewerkt is, krijg je zo’n leuk gevoel van opluchting. Dat is waar we het voor doen, toch?

Liefs
Lisse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten