Welkom op mijn blog.
Mijn naam is Lisse en ik ben een laatstejaars studente aan de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven.
Tijdens de periode van 12 februari 2012 tot en met 5 juni 2012 verblijf ik in het prachtige Suriname voor mijn buitenlandse stage te vervolledigen.
Ik hoop jullie tijdens deze periode te plezieren met mijn verhalen. Nyanprei (Geniet ervan in het Sranan Tongo's)!

zaterdag 24 maart 2012

Kerklaan, kerklaan, kerklaan!

Beste blogvolgers

Hier ben ik weer met meer weer. De afgelopen week hebben we stralend weer gehad waarbij de temperatuur een piek bereikt heeft van 34°C. Jammer genoeg heb ik er niet zo veel van kunnen genieten omdat ik mij deze week voornamelijk heb bezig gehouden met lessen voorbereiden en geven. Het is een hele drukke week geweest qua stage maar wees gerust ik geniet hier met volle teugen hoor! Nog eventjes op de tanden bijten en we kunnen genieten van 3 weekjes paasvakantie. Klinkt niet zo slecht vind ik. Zowel de stage als de huiswerkbegeleiding lopen op zijn einde want volgende week ga ik nog een laatste spurt leveren tot aan de eindmeet.

Vrijdag heb ik mijn examenles gehad waarbij mijn mentor van het IOL mijn les kwam beoordelen. In mijn les was er een mix te merken tussen de Belgische onderwijsstijl en de Surinaamse onderwijsstijl. Ik heb al een paar toffe dingen geleerd om de lessen actiever te maken: letterspelletje, doelstellingenblad op bord hangen, lesdoelen vermelden, met stickers aanduiden op wandkaarten, leerlingen veel naar bord laten komen,… Het is te veel om op te noemen want ik ga met een enorme bagage qua kennis en innovatie terug naar huis.

Nog even kort vermelden: Mijn examenles was goed dus daar hoef ik mij geen zorgen meer over te maken.
Tijdens mijn stage aan Mulo Kerklaan heb ik echt gevoeld dat je je ergens thuis kan voelen desondanks je 7400 kilometer van thuis verwijderd bent. Het onderwijzend personeel is schitterend!

Vandaag zijn we met enkele leerkrachten gaan supporteren voor onze schoolploeg die in de halve finale zaten. Jammer genoeg zijn ze verloren maar het was een spannende wedstrijd. Met 6-9 hebben we de tegenstander de roem moeten laten proeven. Ik heb mijn stem er bijna uitgeschreeuwd. Zo’n toffe sfeer! Woensdag gaan we terug supporteren want dan spelen onze jongens voor de 3e of 4e plaats. Go Kerklaan goooooooooooooooooo!
Hopelijk is het morgen goed weer zodat we eens lekker kunnen gaan zwemmen en genieten van het zonnetje!

Goed lieve bloggers, ik ga jullie laten. Nog 14 dagen en mijn bezoek komt! It’s the final countdown en ik hoop dat de tijd snel vooruit gaat gaan zodat ik snel het binnenland kan bezichtigen.

Doei!

Liefs
Lisse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten