Welkom op mijn blog.
Mijn naam is Lisse en ik ben een laatstejaars studente aan de Katholieke Hogeschool Sint-Lieven.
Tijdens de periode van 12 februari 2012 tot en met 5 juni 2012 verblijf ik in het prachtige Suriname voor mijn buitenlandse stage te vervolledigen.
Ik hoop jullie tijdens deze periode te plezieren met mijn verhalen. Nyanprei (Geniet ervan in het Sranan Tongo's)!

woensdag 22 februari 2012

Suriname dag 11

Beste blogvolgers

Mijn ogen vallen bijna toe van de vermoeidheid maar toch hou ik jullie graag op de hoogte van mijn avonturen die ik vandaag beleefd heb.

Deze ochtend ben ik naar goede gewoonte nog maar eens gaan observeren. Mijn mentor was te laat waardoor ik de repetities zelfstandig heb afgenomen. Het begint mij al goed te lukken en ik vind het super leuk om te doen.

Om kwart na 12 zat mijn schooldag er op en reed ik met mijn fiets naar huis. Deze ochtend waren Stefanie en ik kletsnat omdat we in een regenbui aan het fietsen waren maar de rit naar huis was droog. Nu ja, droog is relatief in dit geval want omdat er een auto mij van de baan heeft gereden, ben ik in een plas terecht gekomen. Ik was dus niet zo heel droog. De auto kwam met een enorme snelheid vanachter mij aangereden en claxoneerde dat ik uit de weg moest gaan. Naast de weg bevond zich een diepe put waar ik in ben gereden en omdat het deze ochtend geregend had, was deze put gevuld met regenwater en dat regenwater hing netjes aan mijn jeansbroek. Ik kon het water uitgieten uit mijn schoen maar ik ben blij dat ik ongedeerd ben. Mijn voet deed een klein beetje pijn maar we kunnen wel tegen een stootje hoor ;).
Fietsen op de Kwattaweg is echt geen lachtertje. Ik denk dat ik misschien een paar keer met de bus ga meerijden omdat ik dit veiliger vind. En zeker als het geregend heeft. Kwestie van de plassen te vermijden.

Deze middag ben ik vol goede moed begonnen aan mijn eerste stagelessen over zwampen en Braziliƫ. Wanneer deze lessen afgewerkt waren, ben ik naar het kopiecenter gereden om mijn documenten te laten afdrukken. We kwamen eerst aan in een kopiecenter dat geen kopietjes nam. Heel vreemd maar toch is het waar! De man heeft mij naar een ander kopiecenter gestuurd en gelukkig hadden deze mensen wel een kopieermachine. Fier als een gieter ben ik naar huis gereden omdat mijn allereerste Surinaamse stageles klaar was! Ik kijk al uit naar morgen en ik ben eens benieuwd of de leerlingen het een leuke les gaan vinden. Ik heb een demonstratieproefje voorbereid met potjes water waardoor ik de kasten in ons appartementje al geplunderd heb om materiaal mee te nemen. Ik denk dat dit voor mijn ouders een herkenbare situatie is.

Morgen ga ik dus les geven en in de namiddag terug lesjes voorbereiden want dat is toch waar we voor gekomen zijn? Morgenavond gaan we voor de eerste keer huiswerkbegeleiding gaan doen bij de “vriendelijke directeur” waar ik jullie gisteren over verteld heb. Ik ben eens benieuwd…

Goed, ik ga slapen zodat ik morgen fris ben en er met volle moed tegenaan kan gaan. Fingers crossed.

Liefs
Lisse

1 opmerking:

  1. wees maar een beetje voorzichtig he!!!
    zeg een kopiecenter dat geen kopies neemt..wat kan je
    daar dan wel gaan doen?
    groetjes,
    sarah

    BeantwoordenVerwijderen